keskiviikko 26. elokuuta 2015

Uusi urheilullinen elämä osa 8723204309

Syksy koittaa ja kuntosalit pullistelevat ihmisiä. Minä kuulun juuri tähän ryhmään joka aina joulun, kesän ja minkä tahansa loman jälkeen lupaan jälleen ryhdistäytyä ja ruveta kuntoilemaan. Tai itse asiassa melkein joka sunnuntai teen lupauksen, että maanantaina aloitan kuntoilun ja terveellisen ruokailun ;) 
Minulla on urheilullinen tausta. Olen juossut maratoneja, kilpaillut extreme-kilpailuissa, kiipeillyt, jäätikkövaeltanut, hyppinyt vuosia ryhmäliikuntatunneilla, pyöräillyt alppien yli, tanssinut balettia, ja monia muita tanssilajeja, pelannut lentopalloa tosissaan, golffannut, laskenut telemarkkia. You name it, I have done it! Kuitenkin lasten tulon myötä minusta on tullut laiska, tai siis tuntuu, että aikaa ei ole. Tiedän, että se on tekosyy ja ainahan sitä aikaa olisi jos vaan sitä tekee, mutta kun en ole halunnut tai sitten olen vaan ollut niin väsynyt, että ajatus urheilemaan lähtemisestä on tuntunut todella epämielyttävältä. 
Lasten syntymien välissä olen yrittänyt tsempata, minulla on ollut personal trainer auttamassa motivaation kanssa. PT olikin hyvä juttu ja voisin kokeilla sitä uudestaan. Mielestäni tärkeintä on se, että PT on sellainen joka on vakuuttava ja oman tyylisesi. Kaikkihan tietää, että syö vähemmän mitä kulutat on se juttu ja netti on pullollaan treeniohjelmia, mutta PT:n pitää olla sellainen joka osaa vetää oikeasta narusta, jotta motivaatio urheiluun tai mikä se tavoite onkaan nousee. Se mikä se motivaattori kullakin on sitten jo toinen juttu! 
Paras tapa minulle pysyä kuntoilumoodissa on sopia liikuntatreffejä kavereiden kanssa. Juoksutreffit on loistava idea! Silloin tulee lähdettyä ja samalla saa päivitettyä kuulumiset. Toinen motivaattori on minulle se, että harrastan lajeja joita todella rakastan. Minulle se on tennis! Jos tenniksestä on kyse, jaksan herätä vaikka aamu klo 6 pelaamaan :)

Ruokailu onkin sitten oma juttunsa. Tuntuu, että päivät ovat niin kiireisiä, että usein klo 14 huomaan, että en ole vielä syönyt aamiaistakaan. Aamkahvi on edelleen kupissa. Siinä vaiheessa silmissä jo sumenee. Eli tämä on sellainen juttu missä tulisi tsempata. Koska olen päivät kotona ei varsinaista lounastaukoakaan ole. Olen kokeillut superfoodit, banaaniletut ja smoothiet ja muut... Olen ehdottomasti sitä mieltä, että ruuan pitää olla hyvää.
Lapset syövät terveellisesti ja säännöllisesti, mutta itse olen tässä 6 vuoden aikana "vähän" kyllästynyt omiin keitoksiini. Näin kesän jälkeen ajattelinkin nyt tsempata tässäkin ja yritän alkaa tekemään itselleni lounassalaatin. Hyviä salaattireseptejä otetaankin vastaan!

Näissä maisemissa juoksentelen, joten sen puoleen ei ainakaan ole valittamista :) 



Viikonloppuna onkin Midnight Run Helsingissä, jonne olen menossa kaveriporukalla. Varmasti mahtava tapahtuma tiedossa. Osallistun ekaa kertaa tapahtumaan - kivaa tiedossa urheilun parissa! Tästä se lähtee - kohti urheilullista arkea!  












2 kommenttia:

  1. Mä tykkään kanssa juosta porukalla tai kaverin kanssa, kävelylle tulee lähdettyä tosi harvoin yksin, mutta onneksi mulla on ihania kavereita sekä juoksuun, että muihin aktiviteetteihin.tsempit urheilulliseen elämään!!

    VastaaPoista
  2. Kiitos Merituuli K. tsemppiä tarvitaan ;) Mukavaa syksyä!

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...